Välkommen på Alpha? i höst

Människor i olika åldrar med texten Älska nyfikenhet över. Det finns mer att upptäcka - Testa Alpha

Vi kommer att anordna en alphakurs i höst. Alpha är en kurs för dig som är nyfiken på kristen tro. Första provapå gången är 14 september 2023

Vad är Alpha?

Alpha är en grundkurs i kristen tro och är öppen för alla som vill upptäcka vad kristendomen handlar om.

Varför delta i en Alphakurs?

En del som går kursen vill undersöka om Gud finns, eller få reda på vad kristen tro kan ha för betydelse i en människas liv idag. Andra söker svar på olika livsfrågor de brottas med. Många deltagare har aldrig varit i kyrkan, medan andra kan ha gått i kyrkan, men känner att de aldrig riktigt förstått sig på den kristna tron.

Hur är kursen upplagd?

Alphakursen sträcker sig över ca elva veckor, med en hel kursdag i mitten. Varje kurskväll inleds med att man äter tillsammans. Sedan ges ett kort föredrag, som tar upp olika aspekter av den kristna tron varje vecka. Efter det blir det tid för samtal och diskussion i en mindre grupp, där alla får chansen att ställa frågor och bidra med sina åsikter.

Vad kostar det?

Vi brukar inte ta någon avgift för själva kursen, men för att täcka omkostnaderna för maten tar vi en mindre avgift på ca 40 kr/gång.

Är du intresserad av att delta i nästa kursomgång som börjar 14/9 2023 – eller helt enkelt vill veta mer om Alpha – så hör gärna av dig till kontakt@baptistkyrkaniuppsala.se